BMW x5 F15 | SUV NA DOPINGU! | xDrive40e Plug-in Hybrid

bmw x5 f15 opinie test spalanie | front

BMW x5 F15 | Według internetowej Nonsensopedii, BMW to “najsłynniejsza marka drogich, niekoniecznie najlepszych, samochodów zwanych potocznie benzynożercami.”

tekst: Marcin Łukasik (Radio Zet/4Fun), Mor / fot.: Artur Woszak

Pokażemy Wam jakie jest nowe BMW x5 F15, ale najpierw ustalmy jedno: Nonsensopedia kłamie.

BMW x5 F15 – spalanie

BMW x5 F15 xDrive40e Plug-in Hybrid brzydzi się paliwem.

Naładowane do pełna w ogóle nie chce włączać silnika spalinowego, przynajmniej przez pierwsze 20km. Na tyle wystarcza prądu w akumulatorze. Później też nie ma dramatu. Benzynowe 2.0, bez wsparcia silników elektrycznych, spala ok. 10l/100km w cyklu mieszanym. Wynik jest zaskakująco dobry – mówimy przecież o naprawdę DUŻYM suvie: nowe X5 waży ponad 2200kg i ma aerodynamikę kiosku Ruchu.bmw x5 f15 opinie test spalanie | przód

Pierwsze co pomyślałem wsiadając do nowego X5 to to, że oprócz miejsca na nogi i wszystkie moje rzeczy, jest jeszcze trochę miejsca żeby rozłożyć rodzinny namiot z przedsionkiem. Odpalając hybrydę pojawia się myśl: “hmm… całkiem cicho i przytulnie w tym namiocie”. Później wciskasz gaz, zaczynasz jechać przez miasto i już wiesz, że Włóczykij z Muminków na pewno zazdrości Ci takiego dużego, szybkiego namiotu.

bmw x5 f15 opinie test spalanie | wnętrze interior
BMW X5 F15 x WNĘTRZE

BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Test

Teraz kilka słów o tym na co warto zwrócić uwagę w tym samochodzie. X5 xDrive40e to pierwsza hybryda plug-in, która wyszła pod oryginalną marką BMW. Do tej pory technologia eDrive używana była wyłącznie przez oddział firmy: BMW i. Nowe BMW x5 F15 xDrive40e ma układ napędowy przeniesiony wprost z ultrasportowego BMW i8. Co to znaczy?

Że sportowym i8 nie było można jeździć po krawężnikach, a teraz można. Profit!

bmw x5 f15 opinie test spalanie | plug in hybrid silnik

BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Jak jeździ?

Model X5 F15 znamy od 2013 roku. Wygląda jak BMW, jakość wykończenia wciąż na premium-poziomie, miejsca w środku jest naprawdę dużo i jeździ szybko. “Szybko” oznacza bezproblemowy sprint od 0 do 100km/h poniżej 5 sekund. Co ciekawe, zawieszenie zestrojone jest bardziej komfortowo niż przyzwyczaiły nas inne modele BMW.

Dzięki temu jesteśmy w stanie zaprzyjaźnić się nawet z najwyższym krawężnikiem, a jednocześnie przyjemnie przykleić się do drogi na obwodnicy miasta.bmw x5 f15 opinie test spalanie | tył

Ciekawostka: jeżeli zaparkujesz pod blokiem, a sąsiad wyjdzie z psem na spacer i będzie chciał obejrzeć czym przyjechałeś to… zanim skończy drugie okrążenie pies zasugeruje mu, że ma dość najdłuższego spaceru w tym tygodniu. X5 F15 jest naprawdę większe od poprzednika.

BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Co z tą hybrydą?

Świat się zmienił. Do niedawna wszystkie topowe koncerny samochodowe za wszelką – przeważnie wysoką – cenę próbowały wcisnąć nam silnik diesla. Wychodzi na to, że zapasy silników na ropę już zniknęły z półek i wreszcie można dostać coś sensownego. Hybryda plug-in to naprawdę dobre rozwiązanie. 20-30km przejeżdżamy za free. Później spalanie też nie poraża, za to osiągi – owszem.

bmw x5 f15 opinie test spalanie | test
BMW X5 F15 x TELEWIZOR(;

BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Osiągi

“Jadąc na trasie Warszawa-Lublin, z wysokości budki myśliwego, spokojnie podziwiałem postęp prac nad nową trasą S17. W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że zwiedzających jest zbyt dużo. Wtedy wjechałem na obwodnicę Garwolina.

Szkoda, że nie ma tam odcinkowego pomiaru prędkości, bo wysłałbym czasy do F1. Nowe X5 pomimo swoich gabarytów wciska w fotel jak awans naszej kadry na Mundial.”bmw x5 f15 opinie test spalanie | zegary / tacho

BMW x5 F15 | xDrive40e Plug-in Hybrid | Cena?

Technologiczna przyszłość ma swoją cenę. W przypadku testowego egzemplarza cena to ok. 350 tys. zł i wcale nie jest to dużo. BMW x5 F15 jest wyposażone w topowe systemy napędu, multimediów i komfortu dostępne na rynku. Dla porównania zestawimy to z myśliwcami F16 kupionymi przez polski rząd. F16 technologicznie pochodzą z lat 70-tych, a za sztukę zapłaciliśmy prawie 100 mln złotych.

Wychodzi, że BMW trochę gorzej lata, lepiej jeździ, czyli chyba się opłaca.

Zwłaszcza, że na pokładzie X5 odpadają nam wszelkie wątpliwości typu: czy zima w tym roku zaskoczy drogowców? Drogowców i kierowców BMW X5 na pewno NIE.

PS. Do testowego zestawu BMW X5 F15 dołączony był rower elektryczny BMW eDrive – naczytujcie uważnie, niedługo pokażemy Wam o co cho z pedałami na prąd.
bmw x5 f15 opinie test spalanie | marcin łukasik pedałuje
BMW X5 F15 x BMW eDrive x Marcin Łukasik

Marcin Łukasik | Prowadzący Listę Przebojów Radia ZET, prezenter telewizji 4FUN TV oraz 1/2 youtube’owego podcastu SerwuS Codzienny – zajarany motoryzacją od tankowania do tankowania!